Monday, December 3, 2007

Mardi Gras recovery

Katie Couric comments on the state of New Orleans. In many senses, the city was already having huge difficulties prior to Hurricane Katrina. In more than two years, it still has not completely recovered, and some wonder whether it ever will. "The Big Easy" is a nickname for New Orleans. "Fat Tuesday" refers to the Mardi Gras fesitval. This was broadcast in February of 2007.

ケティー・クーリックはニューオーリンズを話します。ハリケーンカトリーナの前にもう問題がありましたが、2年になってもまだ完全に回復していません。ぜんぜん回復しないかもしれないと思ってる人が多くなります。”The Big Easy"はニューオーリンズのニックネームです。”Fat Tuesday"はマルディグラの祭りです。この動画は2007年2月に放送されました。

2 comments:

  1. パトリックさん、こんにちは。
    いつも面白くてためになる動画をありがとうございます。

    私は最近yapprを見始めて、英語学習メモをつけるためにブログを始めました。

    パトリックさんのご迷惑になるのではないか?と思いましたのでご連絡をさせて頂きました。

    もし不都合がありましたら、コメントでお返事を下さい。

    私のブログはこちらです。http://esy.seesaa.net/

    これからもyapprの動画を楽しみにしています!!

    ReplyDelete
  2. コニーさん、

    返事が送れてすみません。

    ぜんぜん問題ではありません。ブログにリンクをYapprにいります!

    ありがとうございます。

    パトリック

    ReplyDelete